Samsung i telewizor przyszłości.
Samsung to wiodąca południowokoreańska grupa biznesowa, zrzeszająca firmy produkcyjne i usługowe działające w wielu branżach, istniejąca od 1938 roku.
Zobacz też:
Najważniejszym członkiem grupy jest Samsung Electronics – jedna z największych firm elektronicznych na świecie. Obecnie zatrudnia około pół miliona pracowników w 58 krajach. Przychód firmy w 2018 roku osiągnął zawrotną kwotę 208,5 miliarda dolarów. Samsung Electronics znajduje się na liście 10 najlepszych marek świata, a jej produkty cenione są za jakość, innowacyjność i design.
W 2017 firma Samsung po raz pierwszy zaprezentowała swój nowy produkt: telewizor The Frame. Niecodzienność modelu polega na tym, że służy nie tylko do oglądania telewizji – filmów i seriali, wiadomości czy sportu – lecz został zaprojektowany tak, aby przypominać elegancką, nowoczesną ramę na dzieło sztuki. Co więcej, za sprawą Trybu Sztuka na ekranie o doskonałej rozdzielczości można podziwiać ulubione obrazy, grafiki i fotografie pochodzące z renomowanych światowych muzeów i galerii, z którymi firma współpracuje. W specjalnie stworzonym internetowym sklepie ze sztuką Art Store do wyboru jest już ponad 1 200 pozycji, w tym między innymi część zbiorów Ermitażu, madryckiego Prado czy Albertiny w Wiedniu. Telewizor The Frame ma za zadanie odczarować skojarzenie oglądania telewizji jako „niewyszukanej rozrywki”, zmieniając je w doświadczenie estetyczne i promujące kontakt z kulturą wysoką.
Samsung promuje nie tylko klasyczne malarstwo „w ramie”, ale wychodzi również w przestrzeń miasta i sztuki ulicy. Jako marka z branży nowych technologii wnosi jednak do street artu także element sztuki nowych mediów. W 2018 roku, podczas trwania targów The Art Berlin Fair, firma zaprosiła do współpracy pięcioro międzynarodowych twórców street artu, którzy zrealizowali swoje projekty – murale czy instalacje – na terenie stolicy Niemiec. To jednak nie wszystko: użytkownicy smartfonów Samsung podziwiający nowe dzieła sztuki w Berlinie, dzięki specjalnej aplikacji mogli doświadczyć ich także w technologii AR, czyli rozszerzonej rzeczywistości. Wirtualne prace artystów uzupełniały przekaz tych, które fizycznie zaistniały w przestrzeni miasta wnosząc odbiór sztuki na zupełnie nowy poziom.