O nas

Naszą misją jest budowanie pomostu i ułatwianie dialogu pomiędzy światami sztuki i biznesu. W tym celu stworzyliśmy platformę uncommonground.pl, która będzie bazą wiedzy na temat najciekawszych działań art brandingowych z całego świata. Poszukujemy przykładów mądrej, pogłębionej współpracy artystów z markami z różnych, często odległych od sztuki branż. Przybliżamy również sztukę współczesną szerokiemu gronu odbiorców prowadząc wykłady, spotkania, oprowadzania i warsztaty. Jeśli jakiś temat wydaje Ci się szczególnie interesujący, chciałbyś / chciałabyś dowiedzieć się więcej o konkretnych zagadnieniach, skontaktuj się z redakcją:

info@uncommonground.pl

Zespół redakcyjny:

  • Magdalena Kąkolewska – prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, dyrektorka ds. Art Brandingu w STU ERGO Hestia SA. Absolwentka prawa i historii sztuki. Edukatorka i wykładowczyni. W latach 2013-19 organizatorka 49 wystaw sztuki młodych twórców w ramach Fundacji APH. Poprzez swoje działania upowszechnia ideę edukacji przez sztukę w środowiskach biznesowych oraz wspiera młode talenty, które debiutują w świecie sztuki.

  • Igor Gałązkiewicz – Strateg i konsultant w sferze brandingu, doradza markom, jak budować silną tożsamość i projektować konsumenckie doświadczenia. Działa na styku marketingu, sztuki i designu. Obecnie pełni także funkcję dyrektora marketingu w Anegre i Dyrektora kreatywnego w Plato. Autor książek Art Branding oraz Projektowanie doświadczeń. Przez kilka lat w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej odpowiadał za sponsoring, komunikację i projekty specjalne. Pomysłodawca i kurator projektu OperaLab, jak i wielu wystaw architektury i wzornictwa. Wykładowca branżowych konferencji. Na stałe o sztuce i marketingu pisze do Monitor Magazine, L’Officiel oraz L’Offciel Hommes.

  • Piotr Jędrzejowski – redaktor portalu (Un)common Ground, kulturoznawca, strateg w obszarze komunikacji i PR. Wykładowca Uniwersytetu SWPS, gdzie prowadzi zajęcia z obszarów „Kulturoznawca w branży kreatywnej” oraz „Popkultura – etniczność – biznes”. Pracował dla instytucji kultury i agencji PR–owych, tworząc kompleksowe strategie komunikacji wydarzeń i marek oraz odpowiadając za kontakt z klientem. Współpracował m.in. z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Zachętą – Narodową Galerią Sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Muzeum Śląskim w Katowicach, Fundacją Współpracy Polsko–Niemieckiej i Ambasadą Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie. Współpracował z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii przy komunikacji 14. edycji Konkursu Artystyczna Podróż Hestii w 2015 roku. 

  • Maja Wolniewska – historyczka sztuki, kuratorka, krytyczka. Autorka licznych publikacji i recenzji, współpracowała m.in. z Magazynem Szum i kwartalnikiem Aspiracje. Przez kilka lat współpracowała z Domem Aukcyjnym Desa Unicum, pomagając w budowaniu kolekcji i świadcząc usługi z zakresu doradztwa inwestycyjnego. Od 2019 roku związana z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii, gdzie odpowiada przede wszystkim za harmonogram wystawienniczy w Pawilonie Sztuki ERGO Hestii i program art brandingowy Fundacji.

  • Anna Palacz-Brzezińska – historyczka sztuki, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracowała z takimi instytucjami, jak Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie czy Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Przez dwa lata specjalistka w Dziale Merytorycznym Domu Aukcyjnego Libra. Miłośniczka architektury powojennego modernizmu, polskiego designu drugiej połowy XX wieku i fotografii architektury. Od 2019 roku współpracuje z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii. 

  • Aleksandra Dobrowolska-Grobel – architekt wnętrz, projektantka ekspozycji i mebli, art & travel aficionado. Absolwentka Architektury Wnętrz, Iberystyki i Studium Scenografii. Prowadzi autorską pracownię Nomade, gdzie tworzy przestrzenie do życia dla ludzi i sztuki. Od 2014 współpracuje z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii. Autorka projektów wystawienniczych konkursu realizowanych w Warszawie, w tym czterokrotnie w Muzeum Sztuki Nowoczesnej i wystawy polsko-marokańskiej dla Narodowej Galerii Sztuki Zachęta zrealizowanej w 2020 roku oraz projektów ekspozycyjnych dla podmiotów korporacyjnych i licznych wnętrz prywatnych.  W Fundacji Artystyczna Podróż Hestii odpowiada za komunikację wizualną z odbiorcami indywidualnymi i partnerami biznesowymi.