„Wszystkie nasze strachy”, reżyseria: Łukasz Ronduda / Łukasz Gutt, materiały prasowe
19.11.2021

Przeczytaj, Obejrzyj, Posłuchaj #19

Przeczytaj, Obejrzyj, Posłuchaj. Wybieramy najciekawsze książki, filmy, muzykę, podcasty; wszystko, co może zainspirować Cię do poszerzania punktu widzenia.

Miejsca & podróże
Autor: Piotr Jędrzejowski, Translation:
Styl tekstu


Into the metaverse

Into the metaverse, raport opracowany przez Wunderman Thompson Intelligence, okładka

Coraz większą część życia spędzamy online. Coraz trudniej odróżnić „prawdziwe” życie, od życia cyfrowego, bo mają coraz więcej wspólnych mianowników. Ponad pół wieku temu Marshall McLuhan pisał, że „nowe media nie są pomostem między człowiekiem a naturą; są naturą.” Dziś Daniel Miller, profesor antropologii na University College London mówi „Smartfon nie jest tylko urządzeniem, z którego korzystamy, jest miejscem, w którym żyjemy”.

No dobrze… ale co z tego właściwie wynika?

Raport „Into the metaverse”, opracowany przez Wunderman Thompson Intelligence obejmuje nowe się trendy konsumenckie i ich skutki dla marek i firm. Czym jest i jak działa metaverse w codziennym życiu i w biznesie? Jaki jest jego potencjał społeczny? I którędy właściwie się do niego dostać?

Pełny raport „Into the metaverse” możecie pobrać TUTAJ


Wszystkie nasze strachy

„Wszystkie nasze strachy”, reżyseria: Łukasz Ronduda / Łukasz Gutt, materiały prasowe

Wystawa „Daniel Rycharski. Strachy” była pierwszym przeglądem twórczości artysty. Dawała wgląd nie tylko w jego strategie twórcze, ale też rzeczywistości społeczne i polityczne, z którymi się w swojej sztuce mierzy. A są to rzeczywistości pozornie sprzeczne, jeśli nie wykluczające się. Społeczność kościoła i społeczność LGBTQ+. Prowincja i stolica (lokalne działania zbierane w przegląd w MSN). Doświadczenie wspólnoty i indywidualizm. I strachy: te społeczne i lokalne. I te własne.

Film „Wszystkie nasze strachy” w reżyserii Łukasza Rondudy, podobnie jak poprzednie części tej artystycznej trylogii – Performer (2015) i Serce miłości (2017) – wykracza poza ramy biografii czy reportażu, choć z obu tych formuł korzysta.

„Nie zobaczymy biografii artysty, nie dowiemy się wiele o jego twórczości. Owszem, fakty z jego życia i prace jego autorstwa pojawiają się na ekranie, ale w tle. Prawdziwym tematem filmu jest moralność chrześcijańska – wspólna w naszym kręgu kulturowym, niezależnie od tego, czy ktoś jest wierzący, czy też nie” – pisała Adriana Prodeus dla Vogue Polska.

Na (Un)common Ground wrócimy do niego już niebawem.


Coś osobliwego

Niedawno w podcaście (Un)common Ground Aleksandra Przegalińska mówiła, że technologia musi być sprawcza; że nie może być sprowadzona do gadżetu. Tylko ona może nam pomóc rozwiązać dzisiejsze kryzysy. Świat chłodnych technologii odchodzi w niepamięć, coraz ważniejsze stają się te, które wspierają nas w walce z kryzysem klimatycznym, w lepszym zarządzaniu problemami, czy w procesie twórczym.

I że to artyści pokażą faktyczny potencjał nowych technologii.

W nowym sezonie swojego podcastu dla newonce.media Przegalińska przygląda się sztucznej inteligencji. W bardzo konkretnych obszarach. Pierwszy odcinek poświęcony był AI w miłości. Co ma AI do Tindera? Czy może nas wspomóc w poszukiwaniu partnerów? Czy pomoże przełamać barierę deklaracje/rzeczywistość? Na te pytania odpowiadały Olga Drenda i Helena Chmielewska–Szlajfer.

Drugi odcinek to AI a populizm. W jaki sposób narzędzia sztucznej inteligencji wzięły udział w wychodzeniu Wielkiej Brytanii z UE? Czy podobną rolę odegrają w ewentualnym Polexicie? A może już odgrywają? O to pyta Rocha Dunin–Wąsowicza.

Czekamy na więcej.

Tagi

#podcast#rozmowa#przeczytaj ...

Udostępnij