Przeczytaj, Obejrzyj, Posłuchaj #1
Wybieramy najciekawsze książki, filmy, muzykę; wszystko, co może zainspirować Cię do poszerzania punktu widzenia. Co dwa tygodnie znajdziesz nową porcję recenzji i naszych redakcyjnych poleceń.
Zobacz też:
The Impossible Collection of Bentley
Kiedy Walter Owen Bentley ponad sto lat temu zakładał swoją markę w Londynie, ani on, ani nikt inny nie mógł sobie wyobrazić, jak silny wpływ wywrze jego działalność na przemysł motoryzacyjny i wyścigowy. Nieprzerwanie od 1919 roku, firma Bentley zawsze starała się podążać za ideą swojego założyciela: konstruować szybkie i dobre samochody, najlepsze w swojej klasie. Bazując na tej zasadzie firma szybko zyskała pozycję jednego z najlepszych producentów samochodów luksusowych, udowadniając tym samym, że Anglia może być także silnym graczem na motoryzacyjnej międzynarodowej Arenie.
The Impossible Collection of Bentley to obowiązkowa pozycja dla wszystkich fanów motoryzacji, choć na pewno zainteresuje także miłośników designu i sztuki. Nowa propozycja od wydawnictwa Assouline zabierze nas w podróż po historii motoryzacji, okraszonej angielskim sznytem. Pod ręcznie pikowaną, skórzaną okładką kryje się lista stu najbardziej ikonicznych i przełomowych modeli Bentleya: każdemu z nich towarzyszy dokładny opis historii powstania poszczególnych egzemplarzy, wyjaśniono także, na czym polega wyjątkowość inżynierii Bentleya. Nawet jeśli nie czujecie się dobrze w niuansach motoryzacji, na pewno znajdziecie coś dla siebie, w końcu sam album jest niemalże dziełem sztuki (do każdego egzemplarza dodawane białe rękawiczki, nie pobrudzicie więc tapicerki. Przepraszam, okładki.)
Hiroshi Fujiwara, Fragment #2
Hiroshi Fujiwara już jako osiemnastolatek wyraźnie wyróżniał się w społeczności skupionej wokół Harajuku. Nie powinno więc dziwić, że uznawany jest za ojca streetwearu i ogólnie rozumianego „fajnego stylu” – Harajuku słynie przede wszystkim z wolności, jest jednym z niewielu miejsc w rządzonej licznymi regułami Japonii, gdzie można w pełni wyrazić siebie. Fujiwara skorzystał z okazji by wyrazić siebie jak najlepiej: najpierw jako jeden z pierwszych w Japonii DJ’ów zajmujących się hip hopem, później jako projektant i influencer, zajmujący się przede wszystkim ukochaną modą uliczną (projektowane przez niego sneakersy uważane są za jedne z najbardziej pożądanych przedmiotów kolekcjonerskich). Fujiwara czerpie garściami inspirację z hip hopu, punku, czy kultury deskorolkowej, przekształcając wszystkie te elementy w czysty luksus, czego przykładem może być współpraca artysty z Louis Vuitton czy Moncler. Oprócz licznych współprac z markami zachodnimi Fujiwara aktywnie działa także w swojej ojczyźnie, jest m.in. szefem tokijskiego Fragment Design.
„Fragment #2” to zbiór ostatnich inspiracji Fujiwary. Podzielna jest tematycznie: od dzieł sztuki, po grafiki, modę (przede wszystkim buty!), przez wyselekcjonowane przedmioty codziennego użytku. Dostajemy więc pełne spectrum inspiracji, możemy także przyjrzeć się z bliska jednej z najciekawszych osobowości artystycznych naszych czasów.
Guide to Good Business
Jak wskazuje sam tytuł „Guide to Good Business” to idealna pozycja dla każdego, kto planuje zostać liderem biznesu. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz start up, czy firmę o ugruntowanej pozycji, wystarczy, że czujesz w sobie potrzebę zmiany. A jeśli na dodatek masz alergie na górnolotne przemówienia i hasła w stylu „jak zarobić milion w tydzień” to świetnie się składa, masz przed sobą książkę idealną.
„Guide to Good Business” to pozycja, która nauczy Cię jak dobrze prowadzić swój biznes. Nie chodzi w niej tylko o zarabianie pieniędzy i osiąganie kolejnych sukcesów, ale przede wszystkim o nauczenie się dobrych praktyk. Przekonasz się m.in. że zabieranie psa do pracy pozytywnie wpłynie nie tylko na Twojego czworonoga ale także na Twoje samopoczucie.
Wyselekcjonowana jest nie tylko treść, ale także materiały z których wykonana jest publikacja. Oryginalne zdjęcia i ilustracje wydrukowane są na papierze najwyższej jakości. Dodatkowo, w „Guide to Good Business” znajdziesz miejsce na własne przemyślenia i notatki: tak, pisanie po tej książce nie tylko jest dozwolone, ale nawet koniecznie.
Maja Wolniewska – historyczka sztuki, kuratorka, krytyczka. Autorka licznych publikacji i recenzji, współpracowała m.in. z Magazynem Szum i kwartalnikiem Aspiracje. Przez kilka lat współpracowała z Domem Aukcyjnym Desa Unicum, pomagając w budowaniu kolekcji i świadcząc usługi z zakresu doradztwa inwestycyjnego. Od 2019 roku związana z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii, gdzie odpowiada przede wszystkim za harmonogram wystawienniczy w Pawilonie Sztuki ERGO Hestii i program art brandingowy Fundacji.
Anna Palacz Brzezińska – historyczka sztuki, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracowała z takimi instytucjami, jak Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie czy Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Przez dwa lata specjalistka w Dziale Merytorycznym Domu Aukcyjnego Libra. Miłośniczka architektury powojennego modernizmu, polskiego designu drugiej połowy XX wieku i fotografii architektury. Od 2019 roku współpracuje z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii.