Grunt to… Jacek Walesiak. Top 5 art brandingowych inspiracji
Jacek Walesiak jest dyrektorem kreatywnym i współtwórcą studia projektowego UVMW. Specjalizuje się w tworzeniu nieszablonowych rozwiązań z zakresu brandingu i komunikacji wizualnej. W piątek 7 maja będzie gościem audycji „Grunt to…”, realizowanej przez (Un)common Ground we współpracy z Radiem Kapitał. Dla nas wybrał TOP 5 art brandingowych realizacji.
Zobacz też:
#1 Illstudio x Pigalle x NIKE x Stéphane Ashpool
Boisko Pigalle Duperré, zaprojektowane przez francuskie Ill Studio we współpracy ze Stéphane Ashpoolem jest wynikiem kolaboracji jego marki modowej Pigalle z Nike. Pierwsza odsłona zaprezentowana została w 2009 roku. Ostatnia – piąta – miała premierę w zeszłym roku. Boiskom towarzyszą projekty odzieży streetwear.
#2 Ikea Today x MUD Jeans
Jeans nie wychodzi z mody, choć niekoniecznie służy środowisku. Większość produkowanego jeansu wciąż trafia na wysypiska. IKEA we współpracy z holenderską marką MUD Jeans stworzyła limitowaną edycję narzuty na sofę KLIPPAN, dając nowe życie znoszonym jeansom. I sofie.
Więcej:
https://ikea.today/covering-an-icon-in-denim-to-be-more-sustainable/
#3 Fondazione Prada
„Po co komu instytucja kultury? To pytanie jest dzisiaj kluczowe” – pisze na swojej stronie Fundacja Prada. Według Fundacji kultura jest nie tylko atrakcyjna i angażująca – jest też użyteczna. Pomaga zrozumieć świat. To założenie towarzyszy wszystkim firmowanym przez nią projektom: wystawom, działaniom w przestrzeniach miejskich i współpracom artystycznym.
Więcej:
https://www.fondazioneprada.org/
#4 Ruinart x Art
Relacje marki szampanów Ruinart ze światem sztuki sięgają głęboko i mają bogatą historię, sięgającą XIX wieku. W 1896 roku Alfons Mucha zaprojektował pierwszą reklamę marki. Relacja z powodzeniem trwa do dziś, angażując takich artystów jak David Shrigley czy Liu Bolin.
Więcej:
https://www.ruinart.com/en-uk/art/ruinart-and-art
#5 Breda x Bráulio Amado
Amado jest portugalskim projektantem i ilustratorem. Mieszka i tworzy w Nowym Jorku. Portugalię kocha za to, jest małym krajem, a Stany za to, że są krajem wielkim. Dla zegarków Breda zaprojektował ekskluzywny gift box. I udzielił marce krótkiego wywiadu, w którym zdradził, że jego ulubiona skala grafik to 11 x 17 i że ostatni zegarek miał na sobie 15 lat temu.
Więcej:
https://www.bredawatch.com/pages/breda-x-braulio-amado
Cykl audycji „Grunt to…” to wspólny projekt (Un)common Ground i Radia Kapitał. Przyglądamy się zjawisku art brandingu, czyli mądrej, pogłębionej relacji sztuki i biznesu. Szukamy nieoczywistych ujęć art brandingu i refleksji osób działających na przecięciu sztuki i biznesu.
Grunt to… eksperyment | Piątek 07.05, g. 9.30
Słuchaj w RADIU KAPITAŁ:
https://radiokapital.pl/shows/grunt-to